štvrtok 30. septembra 2010

Plán práce

Na dnešnej prvej hodine sme sa dohodli, že sa budeme stretávať raz mesačne a to v nasledovných termínoch:  30.9., 21.10., 25.11., 16.12., 20.1., 17.2., 24.3., 28.4., 26.5., 16.6.


Mesiac
Názov hodiny
Obsah, zameranie, ciele
September
Úvodná hodina. Dejiny fotografie
-         základné organizačné pokyny
-         definovanie obsahu a rozsahu fotografického krúžku
-         beseda o fotografovaní
-         svetové a slovenské dejiny fotografie (významní predstavitelia, éry a fotky)
-         súčasné trendy vo fotografovaní
-         rozbor vlastných prác
Október
Tvaroslovie fotografie a fotografovania
-         svetlo, expozícia, tonalita, kompozícia, ostrosť, blesk
-         zátišie, portrét, makrofotografia, skupinová fotografia, tematická fotografia, dokumentárna fotografia, reklamná fotografia
-         základy práce s fotoaparátom
-         ukladanie snímok, veľkosť súborov (bitmapa, pixel, dpi, ppi)
-         analog a digital
-         rozbor vlastných prác
November
Zadanie č. 1 – Módna a reklamná fotografia
-          samostatná a skupinová práca študentov na vypísanú súťažnú tému (www.fotoskola.sk/fotosutaz.php)
-          rozbor a analýza zadania
-          charakteristické znaky a prvky módnej a reklamnej fotografie
-          farebnosť, kompozícia, špecifiká reklamného titulku
-          brainstorming
-          postprodukcia a úprava snímok
-          mediálna výchova a prostriedky masovej komunikácie
-          multikultúrna výchova
-          rozbor vlastných prác
December
Digitálne spracovanie a úprava fotiek I.
-          digitálny softvér a počítačová úprava fotiek
-          základné funkcie digitálnej úpravy
-          vyváženie farieb, úrovne, kanály, krivky, odtieň, sýtosť, svetlosť, kontrast, jas, farebné efekty a tiene, vrstvy, filtre, výsek
-          rozvoj počítačovej gramotnosti
-          rozbor vlastných prác
Január
Zadanie č. 2 – Portrét a autoportrét
-          - samostatná a skupinová práca študentov na vypísanú súťažnú tému www.fotoskola.sk/fotosutaz.php
-          rozbor a analýza zadania
-          charakteristické znaky a prvky portrétu
-          retušovanie, hra s pozadím
-          postprodukcia a úprava snímok
-          osobnostný a sociálny rozvoj
-          rozbor vlastných prác
Február
Digitálne spracovanie a úprava fotiek II.
-          digitálny softvér a počítačová úprava fotiek
-          rozširujúce funkcie digitálnej úpravy
-          vyváženie farieb, úrovne, kanály, krivky, odtieň, sýtosť, svetlosť, kontrast, jas, farebné efekty a tiene, vrstvy, filtre, výsek
-          krivky
-          rozvoj počítačovej gramotnosti
-          rozbor vlastných prác
Marec
Zadanie č. 3 – Makrofotografia
-          - samostatná a skupinová práca študentov na vypísanú súťažnú tému www.fotoskola.sk/fotosutaz.php
-          rozbor a analýza zadania
-          charakteristické znaky a prvky makrofotografie
-          typické motívy a témy
-          štruktúra, šrafúra, symetria
-          postprodukcia a úprava snímok
-          ekológia a environmentálna výchova, ochrana života a životného prostredia
-          rozbor vlastných prác
Apríl
Digitálne spracovanie a úprava fotiek III.
-          digitálny softvér a počítačová úprava fotiek
-          doplnkové funkcie digitálnej úpravy
-          špeciálne efekty
-          rozvoj počítačovej gramotnosti
-          rozbor vlastných prác
Máj
Zadanie č. 4 – Tematická fotografia
-          - samostatná a skupinová práca študentov na vypísanú súťažnú tému www.fotoskola.sk/fotosutaz.php
-          rozbor a analýza zadania
-          charakteristické znaky a prvky ekofotografie
-          výpovedná hodnota fotografie
-          hľadanie námetu, práca v teréne
-          postprodukcia a úprava snímok
-          osobnostný a sociálny rozvoj
-          environmentálna  a dopravná výchova
-          rozbor vlastných prác
Jún
Prezentácia žiackych prác. Záverečné hodnotenie
-          hodnotenie a sebahodnotenie samostatnej práce a činnosti skupiny
-          organizácia a realizácia záverečnej výstavy, prezentácia najlepších študentských prác
-          možnosti pokračovania práce v budúcnosti
-          beseda o umení
-          osobnostný a sociálny rozvoj

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára